O nás, kontakt

Učitelský tým 

Martina Janečková - učitelka

Když si vzpomenu na své dětství, vybaví se mi louky, pole, lesy a zahrada. Pocházím z malé vesnice a přírodu jsem měla jako dítě stále kolem sebe. I když jsme se časem od ní občas vzdálila, vždy byla a je místem, kam se ráda vracím.
Po základní škole jsem si nebyla zcela jistá tím, co chci v životě dělat. Časem jsem však svou cestu našla a v roce 2003 jsem nastoupila na Vyšší pedagogickou školu ve Svatém Janě pod Skalou. Díky praxi jsem měla možnost poznat, jak to chodí v mateřské škole, na 1. stupni ZŠ, ve školní družině, dětském domově či ve speciální mateřské škole.
Před ukončením studia (r. 2005) jsem strávila rok v Německu jako Au-pair, kde jsme se starala o tři  dívky. Zde jsmem se poprvé setkala s informacemi o „lesní mateřské škole“ – Waldkindergarten. Těžko jsem si představovala, jak průběh dne vypadá a co to vše obnáší. Roky šly dál, já ukončila studium a nastoupila do prvního zaměstnání jako vychovatelka ve školní družině.
Při práci jsem začala dálkově studovat na Univerzitě Palackého v Olomouci – obor pedagogika volného času. Po změně zaměstnání – asistent pedagoga, jsem využila nabídky od univerzity a odjela na rok do zahraničí. Rok 2009/2010 jsem prožila na Philipps-Universität Marburg v Německu. Při plánování studijního pobytu jsem zjišťovala i informace o „lesních školkách“ a jelikož se jedna (Marburger Waldkindergarten) v blízkosti města nachází, domluvila jsem se s hlavní vedoucí Inken Kohl a školku jeden den v týdnu navštěvovala. Pobyt ve školce mě nadchl a ani by mě nenapadlo, že se mi může splnit to, že jednou budu v jedné pracovat.

Monika Pelcová - učitelka

Do lesní školky mě přivedl les a moje láska a klid, který v něm cítím.
Jeden anglicky hovořící kamarád mi řekl k lesním školkám: ano, forest.
Tedy for rest. A tak mi potvrdil, co cítím, že les je nejlepší místo
pro život, školka i hřiště, vše, co si vysníš. Věřím ve sny a taky si je plním. Práce v lesní školce je jeden z nich. Zkušenost jsem sbírala v Lesní školce Šárinka, kde jsem byla na akreditovaném kurzu, pak v Lesní školce Esedra, kde mi bylo ctí pracovat 3 měsice a učit se, jak se dá propojit předškolní pedagogika s filosofií lesních školek a tak nabídnout velmi kvalitní program. Mám vystudovanou SPgš v Berouně. Poté jsem nastoupila jako učitelka a učila ve státních, soukromých i mezinárodních školkách. Dva roky jsem pracovala jako chůva v Dubaji a pracovala jako asistentka v mezinárodní škole. Jsem učitelka a lektorka tvořivých dilen pro děti, vedu mnoho let taneční kurzy i pro dospělé. Jsem muzikantka i tanečnice. Tanec, hudba, zpěv, inspirovat a nechat se inspirovat - je to co mám ráda. Věřím v radost, život a krásu.

Matěj Ferda - učitel

Odmala jsem měl blízký vztah k přírodě a respekt k životu kolem sebe. V kolektivu dětí, kde jsem vyrůstal, jsem se vždy snažil pomáhat mladším a tak již přes osm let pracuji jako dobrovolník v dětském oddíle, který staví svou výchovu na základech Lesní Moudrosti. Díky tomu jsem se dostal i k práci v Lesní školce Hájenka, kde bych rád dětem předával hodnoty, které jsou mi blízké. Aktivní zájem o přírodu a životní prostředí, touhu objevovat a překonat strach z nepoznaného, chuť si hrát i budovat přátelské vztahy. V přístupu dětem pracuji se vzájemným respektem a svobodou projevu.
 

Jana Černá - asistentka učitelek

Do lesní školky mě přivedla láska k přírodě a dětem. Poprvé jsem se o těchto školkách dozvěděla v médiích. Bylo to v době, kdy se u nás ještě nezřizovaly. Tehdy jsem si říkala, že je to zajímavý projekt. Zcela odlišný od státních mateřských škol..Líbí se mi idea, že děti jsou na čerstvém vzduchu a všechny aktivity probíhají v přírodě. Učí se s ní sžívat, poznávat ji a chránit.
Vystudovala jsem Vysokou školu pedagogickou UP v Olomouci, obor speciální pedagogika. Složila jsem státní zkoušky z logopedie, psychopedie a tyflopedie. Díky své specializaci mohu dětem pomoci při nápravě řeči, strabismu a při rozvíjení grafomotoriky. Po absolvování pedagogické fakulty jsem pracovala jako učitelka na 1.stupni ZŠ ve speciálních třídách. Mám také zkušenosti ze státní mateřské školy a soukromých dětských klubů pro předškolní děti.
Baví mě výtvarné a pracovní činnosti s dětmi, zpěv a pohybové aktivity.

Helena Kozubíková - asistentaka učitelek

Iva Honsová - asistentka učitelek

Rozvržení do týdne:

pondělí, úterý, středa:
učitelky: Martina Janečková
             Monika Pelcová
asitentka: Jana Černá

čtvrtek, pátek:
učitelé: Matěj Ferda
           Monika Pelcová
asitenti: Iva Honsová
            Helena Kozubíková


Adresa Dětského lesního klubu Hájenka

Dětský lesní klub Hájenka
Zborná 28,
58601 Jihlava




Zřizovatel - občanské sdružení Děti a stromy

KONTAKT:

adresa: Děti a stromy
            Mahlerova 23,
            586 01 Jihlava

IČO: 22893482

e-mail.: klub.hajenka@seznam.cz

tel.: 776 759 211 (Jana Koukalová, koordinátorka)
tel: 608 437 308 (Lenka Mikletičová, komunikace s uchazeči o zaměstnání)

číslo účtu sdružení: 2300144486/2010


Zakladatelky občaského sdružení Děti a stromy


Mgr. Jana Koukalová 

Při studiích sociologie a práva na Masarykově univerzitě jsem působila jako právní konzultantka v Občanské poradně Trialog, kde jsem poskytovala bezplatnou právní pomoc lidem v tíživé životní situaci. Cennou zkušeností pro mě byla i práce pro  Probační a mediační službu v Brně, kde jsem lektorovala výchovný program pro mladistvé pachatele trestných činů. V rámci projektu Street Law se mi dostala možnost vyzkoušet si i výuku práva na středních školách. Závěrečnou praxi studií práv jsem působila v Kanceláři veřejného ochránce práv, kde jsem vyřizovala podněty občanů v oblasti rodinného práva a sociálního zabezpečení. Od roku 2006 až do narození mého syna v roce 2009 jsem působila jako právnička v nevládní neziskové organizaci Ekologický právní servis v programu zabývající se odpovědností nadnárodních korporací. Pro tuto organizaci pracuji externě i na rodičovské dovolené. Nikdy jsem si nemyslela, že budu zakládat mateřskou školku, ale myšlenka lesních mateřských škol mě nadchla natolik, že jsem svému synovi chtěla dopřát luxus pobytu v přírodě v školkovském věku a jsem ráda, že se mi podařilo najít přátele, kteří tuto myšlenku se mnou sdílí. Na Hájence mám na starosti především koordinaci aktivit, administrativu a fundraising.

Mgr. Petra Antonů
Projekt Hájenky mě naučil, že i z myšlenky prohozené jen tak při povídání na hřišti se dá uskutečnit realita. Jsem šťastná, že můžeme svým dětem nabídnout školku, kde nehraje televize a jako motivace k aktivitám neslouží bombóny... Doufám, že tímto počinem přispějeme k tomu aby z dětí rostly osobnosti, zdravé psychicky i fyzicky.


Mým oborem je sociální práce a v současné době se vedle času s mými dětmi Františkem a Sofií věnuji výcviku ve videotréninku interakcí – což je metoda, která pomáhá zlepšovat komunikaci především mezi rodiči a dětmi, ale i mezi učiteli a žáky, či zdravotníky a pacienty.


Petra Roba

Největší školou je pro mě manželství s mým milovaným mužem Františkem a bytí mámou dvou a půl leté Marušky a pětiměsíčního Vincenta. Jsem šťastná, co se nám podařilo společně vytvořit a že můžeme svým i dalším dětem připravit dobré místo pro jeden z jejich nejtěžších momentů v životě, a to kdy se oddělují od mámy a jsou samy v novém kolektivu.