Předškoláci

Naše školka nezapomíná ani na to, aby od nás děti odcházely dobře připraveny do školy. Samozřejmostí je poznávání přírody - stromů, rostlin či zvířat. Věnujeme se ale také poznávání barev, tvarů a rozvoji dalších dovedností...

Jak v naší školce například  podporujeme rozvoj dětí

Hrubá motorika
Pobyt v lese je jednou velkou učebnicí: skákání přes pařezy, balanc na kládách, zdolávání překážek v lese, lezení po stromech, běh v nerovnostním terénu... to vše nabízí dětem mnoho možností, jak přirozeným způsobem rozvíjet tělesnou zdatnost.

Jemná motorika
S dětmi pracujeme s drobnými přírodninami: sbíráme a navlékáme šípky, bukvice, jeřabiny..., děti si mohou yzkoušet tkaní na rámu, malujeme klacíky do písku, bahna, věnujeme se stříhání, lepení přírodnin. Dále také nacvičujeme správné držení tužky- základní tvary, postavy...

Rozvoj řeči
Nejdůležitjším prvkem pro rozvoj řeči, slovní zásoby, artikulace jsou pohádky. V naší školce se dětem vypráví denně pohádky vhodné pro jejich věk. Důležitý je i prostor pro každého jedince v tzv. "kruhu". Každý den se začíná ranním kruhem, kde má každé dítě svůj čas, kdy může ostatním něco říci. Předávání slova v kruhu je pro děti znázorněno předáváním kamínku. Děti se tak učí naslouchání, porozumění a kultivovanému projevu.

Rozumové předpoklady
V jednotlivých projektech (tématech na daný měsíc) se děti seznámí s potřebnými věcmi pro daný okruh: např. projekt "Jak zvířátka našla domov"- poznávají jednotlivá zvířata, jejcih mládata, barvu, místo, kde žijí, co jedí, jejich velikost. Dalšími projekty pro rozvoj (nejen)rozumovcýh schopností jsou např.: "Kalendář o počasí", "V bříšku jako v pokojíčku"- zdravé stravování a správné návyky při jídle, "Moje malé světýlko" (moje tělo, rodina, kamarádi)...
Pro rozvoj zrakové percepce jsou v přírodě nepřeberné možnosti: rozdílnost výšky stromu, velikosti listů, barva jednotlivých plodin a jejich barevné nuance, pexesa z přírodnin... Sluchová percepce se rozvíjí díky velkému nabízenému množství říkadel, písniček, pohádek doplněných pohybem. Děti si tak mnohem snadněji zapamatují a prožijí mluvené slovo. Narozdíl od pobytu v interiéru je pobyt venku v přírodě jako stvořený pro rozvoj hmatového vnímání: příroda nabízí různé plody, kameny, kůry stromů, větvičky, listy, sníh, mech, vodu, led, kořeny...

Sebeobsluha, samostatnost
Děti jsou dle svého věku vedeny k samostatnému oblékání a svlékání, uklízení oblečení. V naší školce mají děti také velký prostor pro zapojení se do prací kolem jídla - prostírání a uklízení po jídle, každý si po jídle myje svůj talířek a příbor. Děti si společně s učitelkami připravují jednou týdně svačinu a mají možnost účastnit se vaření oběda - učí se krájet ovoce, míchat těsto, válet placky, vykrajovat, atp.

Emoční, sociální zralost
Děti se na základě nenásilné komunikace učí vycházet s kamarády, pedagogy, učí se zvládat situace vzniklé z přirozených situací. 

Pro rozvoj rozumových předpokladů a další přípravě dětí pro školu připravujeme také práci s pracovními listy LOGICO viz. : http://www.mutabene.cz/logico_primo.htm